Sayfalar

15 Temmuz 2017 Cumartesi

Fight For My Way ~ Hayallerin İçin Savaş

Yeni final yapan Fight For My Way dizisi hakkındaki görüşlerimi bildirmek istiyorum.
Fight for my way replik
Başrollerde Heirs ve DOTS dizilerinden tanıdığımız Kim Ji Won ve She Was Pretty, Kill Me Heal Me gibi sevilen yapımlarda yer alan Park Seo Joon var. Dizinin tanıtımını gördüğüm an bu ikiliden iyi bir iş çıkacağını düşünüp biraz yayınlandıktan sonra izleme kararı almıştım.  İyi de yapmışım. 12. bölüm yayınladığında dayanamayıp izlemeye başladım ve 12 bölüm bittiğinde dedim ki bu dizi enler arasına girer. Maalesef diziyi sevsem de enler arasına giremedi. Diziyi normalde 20 bölüm olacak zannediyordum 14. bölüm de öğrendim ki 16 bölümmüş. Bu durum direkt hayal kırıklığına uğrattı beni.  Çünkü dizinin kısa sürmesi demek her şeyi son iki bölüme sığdıracakları anlamına geldiğinden bütün hevesim kırıldı. Son iki bölüme sığdırsalar yine iyiydi, her şeyi son bölüme sığdırmışlar. Dizi haliyle gözümde biraz düştü. 
Neden zalım senaristler nedenn?? Dizinin tanıtımlarda 20 bölüm süreceği yazıyordu. Yanlış bir bilgi miydi sonradan vazgeçip 16 bölüm mü çekmeye karar verdiler bilemiyorum. İkincisi dizinin neden böle olduğunu çok iyi açıklardı aslında. Dizide olayların yavaş yavaş ilerleyip sonra bir anda her şeyin olup bitmesinin tek mantıklı açıklaması bu. Hayır ben de geniş geniş izliyorum nasıl olsa daha çok bölüm var daha çok şey görürüz diyorum nah bana 😡
Yanlış anlamayın dizilerin uzun olmasından zerre hazzetmiyorum hele de bu türdeki bir dizi için 16 max 18 bölüm yeterli. 16 bölüm hiç de kısa değil, sıkıntı senaristlerin bölümleri kullanmayı bilmemesi. 

Neyse neyse senaristlere çok sövesim var da geçeyim bunları şimdi. Gelelim bu diziyi başta neden bu kadar sevdiğime.
Bir kere başrol seçimleri çok iyi, cuk oturmuşlar. Dizide sürekli gördüğümüz, hiç sevmediğim zengin oğlan fakir kız, mükemmel erkek sakar kız, ceo-şirket olayları, başrollerin geçmişten kötü bir bağlarının çıkması gibi klişeler yok. Dizi bildiğin samimi. Hatta Reply dizilerindeki samimiyeti hatırlatıyor. Karakterler gayet sıradan bir hayat yaşıyor. Başroller 20 yıllık arkadaşlar dolayısıyla birbirlerinin yanında rahatlar manyak manyak davranıyorlar. Zaman zaman verilen flashbackler de insanı şenlendiriyor. Dizinin gaza getiren bir yanı da var. Karakterler acaba hayallerini gerçekleştirebilecekler mi diye merak ederek izledim. Sadece aşk üzerine ya da sadece başrol çift üzerine oynamıyor dizi. Benzer şekilde Dream High dizisini de gaza getirdiği için vakti zamanında çok sevmiştim. Bir iki sene Dream High şarkısını ara ara açıp dinlemeye devam ettim. Hele lise sonda okula giderken dinleyip fena gaza geliyodum 😄😄

Demem o ki dizi en sevdiklerim arasına giremedi belki ama sevdiklerim arasına girdi. Yavaş  ilerleyip daha devam edicez izlenimi verip sonra pata küte bitmeyeydi eyiydi.

SPOİLER GELİYOR İZLEMEYENLER KAÇINN


Reply 1997'yi çağrıştıran anlardan




Özgüvene gel




  Karakterlerin ara ara geçmişlerinin verilmesi çok eğlenceliydi. Keşke daha çok olsaydı. 20 bölüm yapıp flashbacklerle destekleselerdi tadından yenmezdi. Dong Man Ae Ra ikilisinin daha ilk bölümden birbirlerinden hoşlandıkları belliydi. Sadece hislerinin farkında değillerdi. Bir yandan tatlı tatlı çekişip bir yandan birbirlerine kol kanat germeleri çok hoştu.
 Dong Man'ın Ae Ra'nın bebek gibi konuşmasına sinir olup "Bir kıza vurabilirim" demesi çok komikti. Sonrasında Ae Ra'nın bu halini sevimli bulmaya başlayıp en sonunda da Ae Ra'ya katılıp onun da bebek gibi konuşması harikaydı. Koçun Dong Man'ın o halini görüp "BIÇAK VAR ELİMDE GERİZEKALI" demesii 😁 Yabancı adamın bile ağzı açık kalıyor bu manyakları görünce. Bu arada koç karakteri de çok sevilesiydi. Dong Man'ın dövdüğü adamları sorguya çekip güç testi yapması, Dong Man'a sarılmaları çok şekerdi.

fight for my way yorum
fight for my way yorum  

Kızımızın yukardaki sahnedeki halini yani o mütüşlü kaşlarıyla gören Dong Man sabah görüşmeyelim mümkünse diyor 😀 Dizinin eğlenceli ve farklı olmasının bir örneği de bu. Normalde diğer dizilerde böyle sahneler feci romantik olur. Kızın kaşlarını göre Dong Man'ın gözleri faltaşı gibi açılıyor :D



fight for my way yorum
fight for my way yorum
Dong Man'ın çılgın hayalleri



Dizide romantik güzel anlar da vardı tabi. Dong Man'ın kıza sarılmaları, kimseyle çıkma deyip kıskanmaları çok güzeldi. Romantik sahnelerden sonra bile komik bir şeyler olup izleyiciyi güldürmeyi de başardılar.






















Hayaller üzerine yaptıkları konuşma pek anlamlıydı.
Benim de çocukken ve ergenken sürekli hayallerim değişirdi. Tabi öle çılgın hayallerim yoktu. Bizim ülkede ilkokul çocuklarına gidip sorsan yarısı doktor yarısı öğretmen olacam der. Ben de doktor olmakla öğretmen olmak arasında gidip gelirdim. Bir ara moleküler biyoloji falan okumak istiyordum. Şimdiyse öle pek de hayalini kurmadığım çocukken bu bölümü okuyacaksın deseler ne alaka diyeceğim bir bölümden mezunum aslında tamamen alakasız değil ama hayalini kurduğum bir bölüm de değildi. Dizi iyi güzel gaza getiriyor, güzel mesajlar veriyor da beni pek etkilemedi bu saatten sonra meslek adına hayal kuramıyorum çünkü ben. Olsun yine de küçük de olsa hayal kurup gerçekleştirmek lazım. Mesela Ae Ra'nın mağazada duyuru yaptığında bile yaşadığı sevinci ele alalım kıza dünyaları vermişsin gibi mutlu olmuştu.


fight for my way yorum
fight for my way yorum
Dong Man'ın kızı hep koruması 😍 "O şerefsiz biliyor mu bunu" deyince romantik bir söz beklemedim tabi bizim Dong Mansshi'den. Ama "Benim için böyle ağladığını biliyor mu?" falan diyecek sandım kıza babuna benziyon dedi 😀  Bir ara da Chewbacca' ya benzetmişti.           

fight for my way yorumfight for my way yorum

fight for my way yorum
fight for my way yorum




fight for my way yorum
Moo Bin karakteri baya şaşırttı beni. İkinci adam olmasından hiç hoşlanmamıştım diziden erken çıkması iyi oldu. Ama ben kız adamdan hoşlanmayınca ayrılır falan sandım. Ne yere bakan yürek yakanmış meğer 👎 Kim Ji Won'un DOTS'taki rol arkadaşı Song Hye Kyo'dan bahsetmeleri de güzeldi. Dramalar erkekleri alt üst etti diyor 😁 Kızımız adamı etkileceğim diye saçlarını bir o yana bir bu yana savuruyor adamın tepkiye gel.






Dong Man'ın kıskançlıkları çok tatlıydı demiş miydim. Kızın saçını yolarak tokasını alıp kaçması Heirs'te Lee Min Ho'nun PSH'nin iki de bir saçını çözmesini hatırlattı.

Dong Man sürekli kızımıza kimseyle çıkma, evde dur dedi sarıldı etti ve sonunda kız daha fazla içinde tutamadı ve...
"Kiminle çıkıp çıktığımdan sanane. Neden bana sarılıyorsun. Sana bunun dışında kal demiştim. Pişman olacaksın demiştim. Diyorum ki neden aklımı kaosa çeviriyorsun. Heyecanlanıyorum sen her böyle yaptığında. Heyecandığım için..." 7. bölüm sonu çok güzeldi. 


Böcek ilaçlayıcısı böcekten korkuyor. Yer miyiz biz bunları. Kız böceğe "Öl, öl, öl..." diye defalarca vuruyor içim acıdı böceğe. Ardından Dong Man'ı görüp "Çığlığımı mı duydu" geldi diye seviniyor. Hale bak 😂

Bu da hepimizin korkulu rüyası, yanlışlıkla instagramda stakladığımız kişinin fotoğrafını beğenmek.

















Kızımızın 7. bölüm sonundaki itirafından sonra 8. bölümde Dong Man'dan bu itiraf geliyor. Ah ah ne güzel sahneydi. Yelloz Hye Ran'ın yüzüne bile bakmadan yanından geçip kızın yanına gidip bunları söylemesi 😍 Daha bir sürü böyle güzel komik sahne vardı ilk 9 bölümden yaptım bu replikleri.

Biraz da ikinci çiftimiz hakkında düşüncelerimi yazayım. Başta bir iki bölüm bunlar ne ayak deyip onların kısımlarını sevmesem de zamanla merak ettiğim bir ikili oldular. İkisine de yer yer sinir oldum. Kızın adamın annesiymiş gibi sürekli onun için saçını süpürge etmesi yanlıştı. Masaya yumruğu vurup Ye Jin bu benim sevgilim uzak dur deyip eziklik göstermemeliydi. Tabi hatanın büyük kısmı Joo Man'daydı. Her ne kadar aldatmasa da yaptığı yanlıştı. O yüzden kızın adamdan ayrılıp adamı süründürmesini istedim. Geçte olsa ayrılıp güçlü davrandı, yelloz Ye Jin'in yüzüne su falan fırlattı da gözüme girdi. Joo Man'ın kızdan ayrıldıktan sonra ağlaması kızla yaşadığı küçük mutlulukların değerini anlaması güzeldi. Sonunda barıştılar. Sul Hee gibi birinden beklenmeyecek kadar süründürdü yine adamı o konuda tatmin olduğumu söyleyebilirim. Ayrıca Dong Man da Ae Ra ayrılalım deyince ağladı. Terkedilince hüngür hüngür ağlayan erkekleri görmek güzeldi.

Replikleri yaparken farkettim ki dizinin özellikle ilk 10 bölümü hakikaten çok güzelmiş. Son iki bölüm de bozmasalardı 20 bölüm olaydı nolurdu. İki çiftin de düğünlerini görseydik, çocukları olsaydı onlar da birbirleriyle arkadaş olsaydı ne bilim başrol çiftin Ae Ra gibi kızı olsaydı ikinci çiftin de Dong Man gibi oğulları olsaydı sonra arkadaş olup didişselerdi tadından yenmezdi. Gizemli ev sahibi ajummanın da Ae Ra'nın annesi çıkmasına hafif şaşırdım nedense hep Dong Man diye düşünmüştüm ben. Ama Ae Ra daha mantıklıydı zaten. Kızın bunu çok geç öğrenip kadını hemen affetmesi pek inandırıcı olmadı. Tabi çok uzun süre trip atması sinir bozucu olurdu da bu kadar hızlısı da abartı olmuş. Dizide bütün önemli olayların son bölümde üstün körü işlenmesi üzücüydü. 😞 Dizinin sonu kötü değildi her dizide düğün görecez diye bir şart yok tabi lakin her şey son dakikaya kalmamalıydı. Dong Man'ın hayalleri konusunda tatmin olsam da Ae Ra'nın muhabirlik hayalini gerçekleştirmesini yeterince göremedik. Neyse çok uzattım. 

 

Dizi son birkaç bölümde hayal kırıklığına uğratmış olsa da yine de güzeldi. Aradan zaman geçince ilk bölümlerini tekrar izler eğlenirim. Müzikler de güzeldi. BTS Fire çaldığı sahnelerde içimden kalkıp dövüşmek geldi. Dumbhead şarkısı sabah hazırlanırken dinlenip güne enerji dolu başlamalık, BTOB- Ambiguous şarkısıyla bazı sahnelerde acayip coştum, Good morning şarkısını da sevdim. 

Bu da yazdığım en uzun inceleme oldu :)) Benden bu kadar. Görüşmek üzere 


8 yorum:

  1. Yaa cidden çok güzel anlatmışsın diziyi. Dizinin oyuncuları kesinleştiğinde başroller uyacak mı acaba diye bir tedirginliğim vardı ama neyse ki korktuğum gibi olmadı aksine çok yakıştılar :') Dizinin samimi havasına bayıldım en çok. Klişeler arındırılmış bir romantik komediydi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunculuklar iyiyse uyuyolar bir şekil ya :) begenmene sevindim evet ben de o yüzden sevdim

      Sil
  2. Çok güzel bir diziye benziyor :D

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel değil belki ama güzel

    YanıtlaSil
  4. henüz ilk bölümü izledim. şimdi the bride of water god a başladım. sevdim. the legend of blue sea ile gobline benziyooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızın mimiksizliğine katlanamadım onda. Belki Nam Joo Hyuk için devam ederim :)

      Sil
  5. fight my way i bitirdim. ikiliyi izlemek çok keyifliydi ya :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...