Sayfalar

7 Temmuz 2012 Cumartesi

En Etkileyici Sesler


Saat gece yarısını çoktan geçti ben oturmuş bu yazıyı yazıyorum. Bu yazıyı yazmamın amacı dinlediğim gruplardaki sesini beğendiğim kişileri bloğumda paylaşmak. Yazıya başlarken cidden kararsız kaldım. Kimleri yazsam, kimleri yazmasam, bir üyeyi yazıyorum diğer üyeler öksüz kalmış gibi hissediyorum sonra grup grup mu yazsam, dur ben en iyisi başlığı sevdiğim gruplar olarak değiştireyim şeklindeki beynimde yapılan münazaralar sonucu yazmakta olduğum yazıda karar kılmış bulunuyorum. Ne saçmalıyorum ben, dün biraz ders çalışmıştım beynim kısa devre yapmış anlaşılan.

1) BİGBANG:
Diceksiniz başlıkta sesler yazıyor neden grup yazıyorsun? Ama burda Bigbangten söz ediyoruz lütfen, hepsinin sesini ayrı seviyorum sırf Bigbang olduğu için değil. Zaten Bigbangi sevme sebebim birbirinden harika seslerden oluşan bir grup olması. 

T.o.p: Grubun ilk tanıdığım ve en sevdiğim üyesi. O ne orjinal sestir yahu henüz Bigbangi tanımadığım zamanlarda klipsiz Tonight şarkısını dinlemiştim. Top'ın sesi o kadar farklı gelmişti ki dedim grubun içine Ludacris mi kaçmış acaba? Top tabi beklediğimden baya farklı çıktı :D Rap en sevdiğim müzik türü sayılmasa da eskiden Sagopa, Ceza dinlemişliğim var. Türk, yabancı çeşit çeşit rap dinledim hiçbirinden Top'ın yaptığı rap kadar zevk almadım. Bir şarkıda en az sevdiğim kısımlar rap olur normalde Bigbangin şarkılarında ise Top'ın söylediği kısımları sürekli başa sarıyorum.

Kurban olurum ben böyle rape :D

G-Dragon: Top kadar olmasa da G-dragon'un yaptığı rapi de çok seviyorum. Sadece rap açısından değil her türlü harika söyleyen biri G-dragon. Sesine özellikle Cafe şarkısında bayılıyorum.




Daesung: Bigbangte normalde en beğendiğim ses Taeyang'ındı ta ki Alive albümü çıkana kadar. Sonra favorim Daesung'un sesi oldu. Hakikaten dinlendirici, etkileyici bir sese sahip.



Taeyang: Grubun ilk tanıdığım üyesi Top olduğu gibi sesini ilk beğendiğim üye de Taeyangtı. Dinle dinle bıkılmaz Taeyang'ın sesinden.



Seungri: Seungri'nin sesini de What Can I Do şarkısıyla beğenmeye başladım. Dediğim gibi Bigbang'in her üyesini dinlerken ayrı ayrı etkileniyorum.


2) Jung Yong Hwa & Lee Jonghyun:
Yong Hwa: Yong Hwa'nın sesini duyunca içimi bir mutluluk kaplıyor resmen. Kendisi gibi sesine de bayılıyorum.

Lee Jonghyun: Gruplardaki şarkıcıların hepsinin sesini beğeniyorum da Lee Jonghyun'un sesi başka. Yong Hwa'nın sesi beni mutlu ediyor ama Jonghyun'un sesi mest ediyor insanı.

3) Kim Jonghyun & Onew:
Jonghyun: Kendisi sesinin güzelliğiyle dikkatimi çeken ilk elemanlardan zaten. Shinee'daki en iyi ses Jonghyun'a ait bence.

Onew: Jonghyun'dan sonra Shineedeki diğer harika ses de Onew'e ait. Kendisini de çok severim zaten çok şirin ve sempatik biri.



4) JYJ:
 Az kalsın Jyj'i unutuyordum. Şüphesiz grubun en sevdiğim sesi Jae Joong'un sesi. Zaten Ankara'ya geldiği zaman I Will Protect You şarkısını seslendirmişti. Ben gitmedim ama gidenlerden gerçekten pürüzsüz ve güzel bir sesi olduğunu  duydum. Yoochun ve Junsu'nun sesi de güzel. Özellikle Empty şarkısında Yoochun'un söylediği kısmı çok beğeniyorum.



5) CL:
2ne1'in Lonely'i şarkısını dinlerken ne güzel bir ses demiştim sonra baktım Cl'ye aitmiş. Güçlü, hoş bir sesi var. Grubun diğer üyelerinin sesleri de güzel. 2ne1 gerçekten kız grupları arasındaki en başarılı grup bence.



Normalde pek kız grupları dinlemem zaten ama bu sıralar T-ara dinlemeye başladım şarkılarını beğeniyorum ama henüz sesleri tam irdeleyemediğim için kimin sesi daha güzel bilmiyorum. Bu arada son şarkıları Day By Dayi çok sevdim yine güzel bir iş başarmışlar.





Şaka maka biraz daha yazsam her grubun üyelerini yazıcam neredeyse. En iyisi uzatmayayım daha fazla. Buraya ismini yazdığım seslerin hepsini beğensem de favori 5'im: Lee Jonghyun, Daesung, Taeyang, Kim Jonghyun ve Onew.



Not: Sevgili okuyucularım -tabi eğer gerçekten varsanız- bloğumu bir nevi günlük gibi kullandığım için saçmalayabilir çeşitli hatalar yapabilirim. Lütfen mazur görün.





13 yorum:

  1. Gerçekten varız ya da varım ^^ T.O.P.'de benim grupta ilk tanıdığım elemandı ve grubu bana sevdirmişti ^^ Kore'nin en karizmatik sesi bence onda :D Lee Jong Hyun konusunda da yerden göğe kadar haklısın. Müthiş bir tınısı var sesinin ^^ Jonghyun'da da haklısın diye devam ederim ama yorumum çok uzun oldu :P :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet en karizmatik ses onun :D sağol yorumun için :)

      Sil
  2. Çok güzel olmuş eline sağlık. Ben hep kafamda böyle istatislikler çıkarırım, böyle bir şey yapma fikri vardı bende de. İlk sen yazdığına göre izninle ben de ilerde böyle bir yazı yazmak istiyorum :)

    Bu arada JYJ'de beni de en çok etkileyen ses JaeJoong'un. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler tabi ki yazabilirsin bu tür yazıları okumayı da çok severim zaten :))

      Sil
  3. zaten blog kendi düşüncelerini,fikirlerini paylaşmak için değil mi ? :d Güzel bi liste olmuş rapper listemden sonra bende böyle bir liste yapmalıyım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Rapper listesi de güzel bir fikirmiş listeni beğendim :)

      Sil
    2. liste henüz bitmedi hali hazırda iki yazı daha var ama bi türlü yayınlayamadım :D

      Sil
    3. Yayınlamanı sabırsızlıkla bekleyeceğim o zaman :D

      Sil
  4. müzik listemi yenilemenin zanaı elmiş anlaşılan:)el atarsın heralde:D ayrıca kimse okumasa ve yorum yapmasa bile mutlaka bn hem okur hem yazarım tabi vakit bulursam:))))özlemişim senle konuşmayı blogda olmasa yaşadığını bile anlamicam:)nese çok uzun oldu bu birazda diğer yazıların altını doldurimm...:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi el atarım istiyorsan :) sağol canım benim :)

      Sil
  5. t.o.p sayesinde bir grupta ilk olarak rapcılara (böyle mi yazılıyor? rapçi? repci? rapper? :d ) bakıyorum.
    Diğer vokaller hakkında yazdıklarında da aynen katılıyorum. kelimesi kelimesine :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rapçi de rapper da olur :) Tek fark biri Türkçe biri İngilizce :D

      Sil
  6. Taeyang der susarım gerçekten harika bir sesi var şekilden şekile sokuyor resmen sesini

    YanıtlaSil