Sayfalar

23 Temmuz 2012 Pazartesi

Bilindik bir konu üzerine...


Bahsedeceğim konu yeni bir konu değil. Kore hayranlarının sıklıkla karşılaştığı bir durum. Ne olduğu açık değil mi tabi ki Korelilere karşı olan ön yargıdan bahsediyorum. Zaten bilindik bir konu ama son zamanlarda bu konuya fazlaca içerlemiş bulunmaktayım o yüzden bu konuyla alakalı düşüncelerimi yazmak istiyorum.
Yani 7/24 yine mi Kore dizisi izliyosun yine mi çekikler denilmesi yetmezmiş gibi son zamanlarda daha farklı sinir bozucu şeyler duyunca asabım bozuldu. Kore dizilerini neden mi seviyorum? Bunun bir sürü sebebi var. Bir sebebi de Türk dizilerini takip etmemem. Çünkü Türk dizileri zaten uzun sürüyor bi de üzerine özetti reklamlardı derken 3 saat dizi beklemek sıkıcı. Halbuki bu süre kısaltılsa çok daha güzel diziler ortaya çıkabilir. Sonracığıma diziler sezon olarak da çok fazla sürüyor. Güpgüzel dizileri uzatıp mahvediyorlar. Arka Sokaklar örneğin zaten her akşam yayınlıyorlar bir de üzerine sezon finaline soktular. Ne gerek var ki oysa diziyi tadında bıraksalar ne güzel olur. Ha Türk dizileri Kore dizilerinden daha kötü demiyorum. Hatta bence Türk dizileri entrika ve heyecan bakımından Kore dizilerinden daha üstün öte yandan Türk dizileri bu kadar uzatıldığı için izlemesi tam bir eziyet haline geliyor. En önemli nedenlerden olmasa da bu da beni Kore dizilerini izlemeye iten nedenlerden biri.

Müzik konusu var bir de. İnsanlar çekiklerin şarkılarını dinlememe anlam veremiyor. Neymiş efendim çekikler dinlenir miymiş onları şarkı söylerken hayal etmek bile yeterince tuhafmış. Yahu müzik her yerde müziktir, müzik her dilde güzeldir. Nasıl ki elin Fransız'ının, Amerikalısının şarkısını dinliyorsunuz ben de öyle Korelileri dinliyorum işte. Kimseden Korece şarkı falan dinlemesini beklemiyorum ama insan bir konuda düşüncelerini belirtirken biraz dikkatli olmalı. Tamam benim de önyargılarım var ama önyargısı olmayan insan mı var? Önyargılı olabilirsiniz. Ama bunu ısrarla söylemeye veyahut sinir bozucu bir şekilde dile getirmeye gerek yok ki. Konu hakkında en ufak bir fikri bile olmayan insanlar hakaret etme hakkını kendilerinde nasıl görüyorlar anlamıyorum doğrusu.
Evet Kore dizisi izliyorum, müziklerini dinliyorum kime ne? Yaptığımın mantıklı bir şey olduğunu savunacak değilim. Ama insanlar o kadar gereksiz, saçma sapan şeylerle uğraşıyor ki. En basitinden televizyon izlemek başlı başına bir saçmalık ama izliyoruz çünkü bundan keyif alıyoruz. Ben de Kore dizilerini izlemekten, müziklerini dinlemekten keyif alıyorum. Kimse de keyfimin kahyası olmadığına göre kimsenin bir şey söylemeye hakkı yok!

10 yorum:

  1. Duygularıma tercüman olmuşsun resmen eline sağlık.:)Yok efendim kız gibilermiş bunlarda ne buluyormuşum,yok bende kafayı bunlarla bozmuşum benzeri bir sürü laf işitiyorum bende gün boyunca.Arkadaşım size ne?Severim sevmem.Ha böyle oturup sezonlar süren her bölümü bayan,aşk,sevgi gibi kavramları saçma şekilde işleyen(en azından benim için böyle) dizileri izlesem benden harikası olmaz herhalde.Müzik konusuna gelince anlamadığım şeyi ne diye dinliyormuşum.Nice Türkçe şarkılar var ki hiç bir anlam içermeyen,şarkı olmak için aynı sözün tekrarlandığı zorlamalar denizinde kıvranan.Ha asla kötülemek gibi bir düşüncem yok.Tabi ki de harika Türk dizileri ve Türkçe şarkılar var.Ama bu bizim seçimimiz sonuçta.Saygı duymaları gerekirken her şeyi çok iyi bildiklerini ifade eden saçmalık cümleler kurmaya çalışıyorlar.Bu düşüncelerin bir anda düzelmesini en içten dileklerimle dilesem de pek umudum yok.Yazı için çok teşekkürlerr.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım :))Bir iki kez söylenilse anlayacağım da sürekli söylenmesi sinir bozucu neyse alıştık artık napalım :)Kim ne derse desin kore dizilerini izlemeye tam gaz devam :D

      Sil
  2. kesinlikle katılıyorum sana. geçen gün İngilice kursunda yine Kore dizisi izleyenlerle konuşuyoruz bir kız geldi ve "ayyyy kore dizisi mi izliyosunuuuuuzzz! yaaa onlar çok iğreeeençççç! benim arkadaşım da izliyodu çok saçmaydı bi de bana anlatıyodu" falan dedi ama ben nasıl sinir oldum. eğer oruçlu olmasaydım rezil ederdim onu orda ama oruç tutmak herşeye sabretmek olduğundan sustum. ama sadece o değil ki herkes aynı şekilde davranıyor ama hiç kimse saygı gösterelim falan demiyor ne yazık ki. bence çok iyi bir noktaya değinmişsin^^ yazı için ben de teşekkür ederim=)ve evet izlemeye tam gaz devam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sinir oldum şuan o kıza. Garip gelmesini anlıyorum hiç bilmeyen insanlara tuhaf gelmesi normal ama aynı o kız gibi konuşanlara sinir olmamak elde değil. Neyse en iyisi boşvermek :) Yorumun için teşekkürler :)

      Sil
  3. Haklısın..
    Neyse ki benim ailemde veya arkadaşlarımın arasında o kadar tepki gösteren yok.. İlk önce şaşırıyorlar sonra da ilgisiz kalıyorlar o kadar..
    Müzik evrenseldir, insanlar nasıl her dilden yabancı müzik dinleyebiliyorsa biz de K-Pop dinliyoruz, kimseye bir zararımız da yok..
    Bence bu türden davranışları çok önemsememek lazım zaten bir süre sonra aşırı tepki vermeyi bırakıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet halısın twitterda bazı sinir bozucu yorumlar falan görünce o anlık bir sinirle yazmıştım :D Yoksa tabi ki önemsemiyorum önemsemeye değmez zaten :))

      Sil
  4. Herkes izlediği takip ettiği Amerikan dizisinden rahatça bahsebilirken, dilediği yabancı müziği dinleyebilirken biz Kore,Japon veya Çin yapımlarından bahsedince yüz ekşitip eleştiren tavırlara girmelerini gerçekten anlamıyorum. Hiçbir zaman da anlayamayacağım galiba. Ne denir ki, haklısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de anlamıyorum aynı onların bizi anlamamaları gibi. Neyse gizli saklı açık net her türlü takibe devam edeceğiz nasıl olsa :D

      Sil
  5. malesef her koresever aynı sorunu yaşıyor buna bende dahil heleki yine mi koreliler demelerine sinir oluyorum birde korelilerle çinlilileri aynıymış gibi görüp sürekli çinli demeleri çok sinirime gidiyor

    YanıtlaSil
  6. Evet her cekik cinli mualemesi görüyor maalesef sağol yorumun için

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...