Sayfalar

13 Haziran 2012 Çarşamba

Merhabalar..

Merhaba Millet,

Bu benim ilk yazım. İlk yazımda en sevdiğim filmlerden biri olan Esaretin Bedelini tanıtmaya karar verdim. Film İmdb listesinde 1. sırada yer alıyor. Her ne kadar bir çok insan tarafından bilinse de hala izlemeyenler var.  Çok şey kaçırıyorsunuz efenim. Hemen acilen izlenmeli. Bu filmi ilk izlememin üzerinden 5 sene geçti. Ve bu sene filmi tekrar izledim. Anladım ki gerçekten harika bir film.



Filmin orjinal adı "The Shawshank Redemption
Filmde iki önemli isim yer alıyor: Morgan Freeman ve Tim Robbins

Filmin konusu: Genç ve başarılı bir banker olan Andy Dufresne, karısını ve onun sevgilisini öldürmek suçundan ömür boyu hapse mahkum edilir ve Shawshank hapishanesine gönderilir.













* Film uzun olduğu için izlemekten çekinebilirsiniz aldanmayın. Bir solukta bitiyor.

*94 yapımı olduğu için eski film ben bunu izlemem diyebilirsiniz. Tarihine de aldanmayın :)


Filmden sevdiğim kısımlar, replikler:

+ Müzik buradaydı yani içimde. Müziğin güzelliği budur. Bunu sizden alamazlar. Hiç müzik için böyle şeyler hissetmemiş miydiniz?
- Ben genç bir adamken mızıka çalardım. Sanırım ilgimi kaybettim. İçerideyken fazla bir anlamı yok.
+ En fazla anlamı olduğu yer burasıdır. Unutmamak için ihtiyacın var.
-Unutmak mı?
+ Dünyada taştan ibaret olmayan başka yerlerin de olduğunu. Birşeyler var… İçinde… Alamayacakları ve dokunamayacakları birşeyler. O sana aittir.
- Sen neden bahsediyorsun?
+ Umut…


 "Unutma Red, umut iyi bir şeydir, belki de en iyisi. Ve iyi şeyler asla ölmez."  (Andy Dufresne)

Red: Sen bir dahisin
Andy Dufresne: Biliyor musun Red.  Asıl garip olan; ben dışarıdayken dürüst biriydim. Sahtekar olmak için hapse girdim.

Andy: Sen de burdaki herkes gibi suçsuz musun RED..
RED: Shawshank’deki tek suçluyum.. "

Ayrıca unutmadan ekleyeyim: Film, Stephen King'in Rita Hayworth and Shawshank Redemption adlı romanından sinemaya uyarlandı ve gösterildiği ülkelerde büyük ilgiyle karşılandı ve 7 dalda Oscar'a aday gösterildi.





7 yorum:

  1. Bi türlü izleyemedim bu filmi hatırlattığın iyi oldu bu akşam izleyeceğim hemen :))

    YanıtlaSil
  2. yalan sölemicem bnde halen izlemedim ama bu kadar övgüden snra kesin izlicem :D

    YanıtlaSil
  3. Sana daha önce tavsiye etmiştim sanırım izlemelisin :))

    YanıtlaSil
  4. Ewt her zamnki gibi ne izlesem dediğimde ilk bu filmi sölüyorsun:)))

    YanıtlaSil
  5. Bu filmi hiç izlemedim şimdi merak ettim ve listeme aldım :) Morgan Freeman sevdiğim aktörlerdendir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Morgan Freeman gibi oynadığı yapımlarda kaliteli oluyor :)

      Sil