Sayfalar

30 Haziran 2012 Cumartesi

Beni Böyle Sev Seveceksen!

Bu başlık nerden çıktı derseniz İclal Aydın'ın Yaz Bitmesin adlı kitabını karıştırıyordum. Kitaptaki bir bölüm hoşuma gitti dedim ki dur ben bunu bloğumda paylaşayım işte başlık da bölümün adıydı. Normalde bu tarz kitaplar okumam zaten 6 sene önce bir hocam hediye etmişti. Düşünün 6 senedir okumadım kitabı.


   
  Beni Böyle Sev Seveceksen

"Belma Hanım'ın kızı ne kadar çalışkan. Keşke sen de onun gibi olsan. O zaman seni daha çok severim."
"Bak, ablan ne kadar düzenli, hiç onu örnek almıyorsun. Keşke sen de onun gibi olabilseydin."
"Ahmet Bey'in oğlu yazları babasına yardım ediyormuş işyerinde. Sense koca bir tembelsin."
"Bizim ailede kimse boşanmadı. Bu kime çekti, nasıl böyle bir şey yaptı vallahi bilemiyoruz..."
"Bakın mesai arkadaşınız ne kadar da çalışkan. Pazar günleri bile çalışmaktan hiç şikayet etmiyor. sanırım sizden daha azimli!.."
"Heee, güzel olmuş pilavın, yav geçen gün Zerrin bir pilav yapmış, parmaklarımızı yedik Allah seni inandırsın, ben böyle iyi yemek yapan başka birini daha görmedim."
"Kaça aldın bu arabayı? Ohoo kazıklanmışsın sen. Buldular tabii senin gibi enayiyi. Aynı modeli Erol almış, valla seninkinden çok daha ucuza..."
"Yok yok abi, bi daha buna bırakmayalım seçimi. Bir şeyi doğru dürüst yapamıyor. Keşke ben gitseydim. daha iyi anlardım bu işten. Ne bakıyorsun, haksız mıyım?"

Her zaman olacak daha iyileri...

Daha güzel, daha çalışkan, daha başarılı, daha zayıf, daha marifetli, daha erdemli, daha yakışıklı, daha, daha, daha...Durmadan bu kelimeyi tekrar ettiğinizde anlamının kaybolduğunu farkettiniz mi?

Dört harften oluşan tuhaf, davul gümbürtüsü gibi bir sese dönüşüyor. Bir anlamı kalmıyor yani kendini yetersiz, ezik, başarısız, beceriksiz, tembel, işe yaramaz hissetmenin. İnsanın çocukluğundan bu yana biriyle, bir şeylerle kıyaslanmasının o berbat ağırlığından kurtuluyor insan. Ya da bir an için buna inanıyor.

Daha, daha, daha...

Oysa o cümlelerin şu karşılıkları da var hayatta: "Matematikte çok başarılı değildim, ama tarih dersinden hep çok iyi notlar alırdım."
"Evet, ablam çok düzenli bir çocuktu ama şu anda dağınık biri olduğumu kimse söyleyemez."
"Yazları babama yardım etmedim, top oynadım ama o sokak anılarının bana verdiği hazzı da hiç unutmadım."
"Ailem onaylamadı boşanmamı, ama şuandaki huzurumu hiçbir şeye değişemem"
"Hafta sonları kalmadım mesaiye, çünkü hakkım olanı vermeyene hak etmediğini vermedim."
"Pilavda çok başarılı olmasam da börekte üstüme yoktur. Sonra çorbalarda, sonra sebze yemeklerinde, sonra mantıda..."
"Pazarlık yapamam. Yapamıyorum. Ama verdiğim para kafama yatıyorsa, içim rahatsa, tamamdır..."
"Bana göre benim seçimim doğrudur. Sana göre seninki. Ama benim için hiç kimse "bu" değildir."
"Beni böyle sev seveceksen, olduğum gibi göreceksen."


1 yorum:

  1. Bu kitabı hemen okuyup bana vermelisin konusu tam benlik yafa bizlik mi demeliydim:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...